A Message from the Team – رسالة من فريق العمل

الرسالة موجودة في اللغة العربية تحت

Hey all,

We wanted to let you know a little about some of the work behind the scenes and how everything’s going! Qaweme Harassment has just reached it’s 11,000th hit and in the last few months a number of stories have been written about the site and the work it’s doing breaking the taboo of silence around sexual harassment in Lebanon.

You can see us on Al Jazeera here.

As well as an article about us in the Daily Star here.

We’re extremely grateful for all the women and men who have spoken up since we started back in April and have demanded their voices be heard and their stories listened to. Qaweme Harassment has become a forum for victims of sexual harassment to fight back, share strategies on resisting harassment, as well as vent, and we’re looking forward to continuing the struggle.

So how can you help Qaweme Harassment?

First off – SPREAD THE WORD! We want as many stories to be heard and as many voices listened to as possible, so please, if you have a personal story you’ve been holding in, write us by clicking HERE and share your feelings and thoughts with the world. The world is listening, so make your rage be heard!

Second- join the Adventures of Salwa! A of S meets every week on Tuesdays at 6 PM at the Nasawiya House in Achrafieh to discuss ongoing campaigns they have related to the issue of sexual harassment in Lebanon- submit your info here for more details!

Third- join Nasawiya! Nasawiya is a feminist collective that works on a wide variety of issues- from improving women’s access to technology to domestic worker rights and everything in between!

Fourth- If you have any connections to AUB, please see what can be done about cases like this of a woman whose young daughter was molested on campus and whose pleas for help were met by SERIOUSLY wrong victim-blaming attitudes on the part of the security staff- which is PAID to protect people on campus. Unlike many cases of sexual harassment we post here, this happened at a university that we can pressure to take action to train its staff on dealing with the issues raised. If you are an AUB student, please start organizing and raising a fuss!

If you have any questions or comments or just wanna talk to one of us, please contact us here!

In Solidarity,

The Qaweme Harassment Team

تحية طيبة،

كان بودنا اعلامكم عن بعض تفاصيل كيفية إجراء العمل، ما وراء المعروض في هذا الموقع! لقد بلغ عدد مشاهدي هذا الموقع 11000 مشاهد، و في بضعة الشهور الأخيرة، قد تمت الكتابة عن الموقع و على مدى تأثير العمل الذي يؤديه في كسر الصمت و التحفظ حول موضوع التحرش الجنسي في لبنان.

بإمكانكم مشاهدتنا على قناة الجزيرة هنا

كذلك قراءة مقال عنا في صحيفة هنا

اننا نتوجه بمنتهى الشكر لكل النساء و الرجال الذين قدموا ما لديهم من روايات، من حيث بدأنا في نيسان/آفريل، طالبين بذلك سماع اصواتهم المناضلة. إن موقع قاومي التحرش أصبح منبراً لضحايا هذا الجرم، يحاربون من خلاله، و يكشفون عن طرق لمقاومة التحرش الجنسي؛ و اننا متعهدين بإكمال هذا النضال.

كيف يمكنكم مساعدة قاومي التحرش:

أولاً: نشر الخبر هنا! نريد إيصال أكبر عدد ممكن من الروايات و الأصوات المناضلة كي نفرض سماعها. فنرجو منكم الإفصاح عن أية رواية شخصية و مشاركة أفكاركم و مشاعركم مع العالم. إن العالم بأجمعه يستمع، فاصرخوا و اكشفوا عن غضبكم!

ثانياً: انضموا إلى مغامرات سلوى! لمغامرات سلوى إجتماع أسبوعي كل ثلاثاء في ال6 بعض الظهر ببيت نسوية في الاشرفيه لمناقشة حملاتهم المتعلقة بمسألة التحرش الجنسي في لبنان- ارسلوا معلوماتكم هنا للمزيد من التفاصيل!

ثالثاً: انضموا إلى نسوية! نسوية فريق نسوي يعمل على الكثير من المسائل بدءًا بتحسين و تطوير إنفتاح النساء على التكنولوجيا حتى موضوع حقوق عملات المنازل، و كل ما يلي بين الإثنين.

رابعاً: إن كان لديكم أي ارتباطات بالجامعة الأمريكية في بيروت AUB، الرجاء البحث بما يمكن اجرائه حول مسألة مثل هذه حيث قوبلت صرخات الأم للنجدة بلا مبالاة من أمن الجامعة بل حملوا الضحية مسؤلية الجرم المرتكب بحقها حينما يدفع المال لهذا الفريق للحفاظ على أمن الناس داخل حرم الجامعة. بتمييز عن حالات التحرش المصرح عنها في هذا الموقع، هذه الحديثة حصلت في حرام جامعة، ما يعني أنه بإمكاننا الضغط على ادارتها بإتخاذ قرار بتحسين معالجة أمنها لتلك مسائل.  إن كنتم تلاميذ AUB، عليكم ببدء الشكوى و تضخيم المسألة!

إن كان لديكم أي اسئلة أو تعليقات، و إن اردتم التحدث مع أي عضو منا، الرجاء التواصل معنا هنا.

تضامن

فريق قاومي التحرش

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s